In de afgelopen acht jaar heb ik in ieder geval meerdere keren een verhandeling gehouden met de naam “Buurtwinkelmarketing voor detailhandelaren”. Dit discours is bedoeld om detailhandelaren – zowel beheerders van één winkel als beheerders van meerdere eenheden – verschillende stimulerende gedachten te geven die ze in hun winkels zouden moeten actualiseren. Een van de vragen die ik over het algemeen tijdens deze toespraak stel, is “welk aantal van u leidde een Grand Opening in uw winkel?”

Ik ben verbaasd dat over het algemeen minder dan een vijfde van de menigte echt een Grand Opening Festival in hun winkel heeft gemaakt. Een winkelier geeft meer dan $ 250.000 of meer uit om een ​​winkel te bouwen en geeft daarna niet nog eens $ 5.000 – $ 10.000 uit om de geweldige opening te melden. In mijn boek is dit een kolossaal mislukte kans voor de beheerder om aan de wereld te verklaren “Hier ben ik! Kom me zien!”

Alles bij elkaar genomen, hoeft u zich geen zorgen te maken voor het geval u in het kamp valt dat de opening van uw winkel heeft gemist, u krijgt de kans om het goed te maken – elk jaar dat u open bent. De tijd is gekomen om je stekels op te blazen en op de meest verheven berg en S-C-R-E-A-M te blijven. “Het is mijn winkelherdenking, hoor me brullen!”

Ongeacht of het nu uw eerste of 10e-jarige herdenking is, het is een absolute noodzaak om de opwinding van uw klantenbestand te herstellen met een jaarlijks festival. Overweeg het geheel van de kanshebbers die zijn geopend sinds u met activiteiten begon of die uw winkel heeft vermengd met de detailhandel. De tijd is gekomen om je basis te herstellen en welk pad je verkiest om de wereld te vertellen dat je nog een jaar “verdraagt”!

Het is tijd om dit op tafel te krijgen. Niemand denkt aan uw winkel. Laat me dat nog eens herhalen. Niemand denkt aan uw winkel. Ze herinneren zich niet wanneer je begon en klanten konden je niet vertellen hoe lang je al open bent. Het is JOUW plicht om de wereld te vertellen dat je nu al een lange tijd leeft – dat je iets goed moet bereiken en dat ze een geweldige kans voorbij laten gaan door niet naar je winkel te komen. Niemand anders zal het ze laten weten, en ze zullen uw winkel ook niet missen als u de herdenking van uw winkel niet overbrengt op uw klantenbestand.

Winkeliers zouden de houding moeten hebben dat klanten nooit zullen binnenkomen, behalve als je ze verleidt om als zodanig te doen. Een voortschrijdende herdenkingsprocedure concentreert uw winkellocatie in de hersenen van uw klant – nou ja, in ieder geval elk jaar. Samen met andere voortdurende inspanningen voor winkelreclame in de buurt, zijn hier enkele belangrijke dingen waarmee u rekening moet houden om uw betekenis voor uw basis te verbeteren met een herdenkingsfeest.